Middennederland veldrit Woerden - 16 november 2008

Toch nog een zesde plaats na mislukte opstap bij de 'rennende start'.

Op 16 november was er weer een MNC. Deze keer op het modderige parcours in Woerden. Toen Pim en ik aankwamen was het somber weer; een grijze lucht en soms een spatje regen. Omdat categorie 1, 2 en 3 nog bezig waren, konden we alleen inrijden op het stukje voor 5, 6 en 7. Dat was wel een voordeel want dan konden we het moeilijkste stukje oefenen: een modderige helling waar maar een begaanbaar paadje was. Door mijn lage bandenspanning en tandwiel 29 kwam ik er net omhoog. Net als vorige keer was er een rennende start. Helaas kwam ik bij het opstappen van mijn fiets met mijn enkel tegen m'n crank aan. Even bijten en weer verder, de wedstrijd ging immers gewoon door. Door mijn ongelukje moest ik flink wat renners inhalen. Op de modderige helling moesten we met 12 man uiteraard van de fiets af. Op driekwart van de wedstrijd kwam de Nederlands kampioene van categorie 6 langs scheuren. In de laatste ronde verscheen Thijs Kool in mijn vizier en aangemoedigd door mijn vader ging ik er vol voor. Achteraf was dat iets te veel want ik eindigde net achter hem op de zesde plaats. Na deze geslaagde rit reden we naar huis toen het begon te regenen. Pech voor categorie 7. - Luc van der Lecq

Geen opmerkingen:

Een reactie posten