Jeugdveldrit Oosterhout - zondag 9 januari 2011

[klik op de foto]
Bekijk 35 foto's

Veldrit Oosterhout

Het was een zondag zoals alle andere. Gisteren gevoetbald en vandaag veldrijden in Brabant. Deze keer was het in Oosterhout. Het was op 9 januari 2011. Het was best warm vergeleken met de vorige dagen maar de wind hielp daar niet mee. Gelukkig was het in een bosachtige omgeving, dus voelde je niet heel veel van die wind.

Toen ik aankwam na een reis van 3 kwartier, was categorie 4 al bezig. Toen ik helemaal klaar was en naar het parcours ging, kon ik gelijk gaan inrijden. Dat was wel fijn gezien het feit dat ik bij andere wedstrijden in Brabant veel langer moest wachten of juist weer laat was. Na categorie 6 en genoeg rondjes inrijden moesten we naar de materiaalcontrole. Deze keer moesten we opstellen voor de start op volgorde van het klassement. In 2010 werd er gewoon geloot en was je minder zeker van je startplek. Op zich sta ik goed in het klassement dus stond ik op de derde rij. Ik werd tijdens de start even opgehouden maar dat kon ik na de eerste bocht nog goedmaken. Ik had bij de voorgaande categoriexebn gezien dat er bij de eerste bocht veel geremd zou worden. Ik moest dus goed voorin zitten bij de eerste bocht. Dat lukt niet helemaal, maar in de eerste ronde was ik bezig met een inhaalslag, dus kwam ik van ongeveer de twee en twintigste plaats naar de achttiende plek. Toen ik Ruben inhaalde was mijn doel bereikt, maar ik stopte nog niet want ik had nog twee rondes te rijden. Toen ik de renner na Ruben inhaalde was het de laatste ronde. Ik had al gezien dat er niemand meer dicht voor hem reed dus kon ik helaas niet nog anderen inhalen. Toen ik finishte was ik bek af. Ik had gezien mijn verkoudheid en hoesten een goede koers gereden. Nog even de spullen ophalen en mijn rugnummer wegbrengen en we konden weer naar huis. Ik moest namelijk nog veel huiswerk doen voor maandag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten